Dílna sv. Kláry otevřela dveře rodinám a blízkým Zobrazit fotogalerii
28. července 2025 Články

Dílna sv. Kláry otevřela dveře rodinám a blízkým

Dne 23. července 2025 se v Dílně sv. Kláry ve Znojmě konalo setkání určené pro rodiny a blízké uživatelů této služby. Cílem akce bylo posílit propojení mezi rodinami a službou, nabídnout prostor pro vzájemnou diskusi, otázky, a především umožnit blízkým nahlédnout do prostředí, kde jejich blízcí tráví svůj čas, rozvíjejí se a získávají nové dovednosti.

Úvodního slova se ujala vedoucí služby, která zdůraznila důležitost podpory, nejen pro osoby s duševním onemocněním. Vyjádřila vděčnost všem přítomným za jejich zájem, podporu a ochotu být součástí života svých blízkých i v kontextu sociální služby.

Celá akce se nesla v neformálním, přátelském duchu. Návštěvníci mohli využít přítomnost pracovníků k dotazům, sdílení svých zkušeností nebo jednoduše jen pobýt ve službě a zažít atmosféru každodenního fungování služby.

Součástí programu byla také prezentace služby – představila nejen aktuální činnosti a terapeutické aktivity, ale i část historie dílny, která sahá až do roku 2000. Návštěvníci tak měli možnost nahlédnout do vývoje zázemí služby i týmu pracovníků, kteří službou prošli.

Blízcí si mohli prohlédnout výrobky, na kterých jejich rodinní příslušníci pracují, a také si sami vyzkoušet některé techniky pracovní terapie. Akce se zúčastnilo okolo 40 osob – rodinných příslušníků, přátel, i zástupců spolupracujících organizací.

Velmi si vážíme zpětné vazby, kterou jsme od návštěvníků obdrželi – ať už formou sdílených rozhovorů, nebo písemného hodnocení.

Zde přinášíme několik úryvků z odpovědí na otázku:

V čem vnímáte, že Vašemu blízkému služba pomáhá?

  • „Získává větší samostatnost, naučí se plno věcí.“
  • „Je komunikativnější.“
  • „Má smysluplnou náplň volného času.“
  • „Rozvíjí se.“
  • „Učí se trpělivosti, manuálním dovednostem, zručnosti.“
  • „Je mezi lidmi, což ho těší.“
  • „Zlepšuje se v rozhodování.“
  • „Výrazně se posunul v komunikaci.“
  • „Má pravidelný režim a kolektiv, cítíme zlepšení celkového stavu.“

Velkým oceněním pro nás byla pochvala atmosféry – přijetí, vstřícnost a zájem. Děkujeme všem, kdo s námi tento den strávili. Vaše důvěra je pro nás motivací pokračovat dál v naší práci.

Kamila Dušková, DiS.
vedoucí služby