Postup pro podání stížností
Jak si mohu stěžovat a co mám dělat, když nejsem spokojený/á se službou Rodinný sociální asistent Znojmo.
Co je to stížnost?
Stížnost je, když řeknete, že s něčím nejste spokojeni.
Může se jednat o:
- způsob, jakým s Vámi jedná někdo z pracovníků,
- to, jak služba funguje,
- nebo něco, co Vám nevyhovuje a chtěli byste, aby se to změnilo.
Pokud nejste spokojeni s tím, jak s Vámi jednáme nebo jak pracujeme, máte právo si stěžovat, a to až do 1 roku od doby, kdy jste ukončil/a službu. Budeme rádi, když nám dáte vědět – pomáhá nám to zlepšovat naše služby. Vaše stížnost je pro nás důležitá. Pomáhá nám zlepšovat službu.
Nebojte se ozvat – jsme tu pro Vás!
Stížnost může podat:
- Vy, který službu využíváte nebo jste využíval/a
- Vás opatrovník nebo jiný zástupce,
- někdo z rodiny, pokud nemůže stížnost podat sám/a (například kvůli nemoci),
- někdo, koho pověříte, třeba i pracovník jiné služby
- zaměstnanec služby
Pomůže Vám někdo se stížností?
Můžete požádat někoho, komu důvěřujete – např. manžela, příbuzného nebo pracovníka jiné organizace – aby Vám se stížností pomohl nebo ji podal za Vás. Pokud za Vás bude jednat někdo jiný, budeme od Vás potřebovat souhlas kvůli ochraně Vašich osobních údajů.
Stížnost můžete podat těmito způsoby:
- Vhoďte stížnost do schránky, která je uvnitř budovy, kde sídlí naše organizace Oblastní charita Znojmo, Dolní Česká Prosíme, napište, že je určena pro naši službu – Rodinný sociální asistent.
- Řekněte svou stížnost pracovníkovi, který Vás navštěvuje doma. On ji sepíše a předá vedoucí služ
- Napište nám poštou na adresu:
Oblastní charita Znojmo
Rodinný sociální asistent
Dolní Česká 1, 669 02 Znojmo - Pošlete e-mail na:
✉️ rodinnyasistent@znojmo.charita.cz - Zavolejte nám na číslo:
604 294 189 - Chcete zůstat v anonymitě? Nemusíte uvádět své jmé V tom případě výsledek stížnosti najdete na nástěnce před kanceláří služby nebo na https://znojmo.charita.cz/co-vsechno-delame/rodinny-socialni-asistent-znojmo/ bude tam viset 30 dní.
Vaši stížnost vyřídíme do 30 dnů. Pokud to z vážného důvodu (např. nemoc) nestihneme, dáme vám vědět proč a kdy vše vyřešíme.
Co když nejste spokojeni s vyřízením?
Pokud se Vám nebude líbit, jak jsme stížnost vyřídili, můžete ji poslat dál:
-
Ředitel Oblastní charity Znojmo
- osobně (je třeba se objednat) – 515 220 768
- písemně: Oblastní charita Znojmo, Dolní Česká 1, 669 02 Znojmo
-
Ředitel Diecézní charity Brno
- písemně: Kap. Jaroše 9, 661 35 Brno – 545 426 610
-
Zřizovatel – Biskupství brněnské
- písemně: Petrov 8, 601 43 Brno, tel. 543 235 030
- Krajský úřad Jihomoravského kraje
- písemně: Žerotínovo ná 3/5, 601 82 Brno, tel. 541 651 111
- Veřejný ochránce práv (ombudsman)
- Písemně: Údolní 39, 602 00 Brno
- Ministerstvo práce a sociálních věcí – do 60 dnů ode dne doručení informace o vyřízení stížnosti
- Na Poříčním právu 1/376, 128 00 Praha 2
- 950 191 111
- e-mail: posta@mpsv.cz
Jak probíhá vyřizování stížnosti
- Vaše stížnost je zapsána do evidence.
- Vedoucí Vám potvrdí, že stížnost přijala.
- Vedoucí si promluví s pracovníkem, na kterého se stížnost týká.
- Mluví i s ostatními pracovníky, kteří byli u toho.
- Pokud je potřeba, promluví si také s Vámi.
- Může se ptát i svědků nebo kontrolovat záznamy o poskytování služby.
- Vedoucí vše zhodnotí a rozhodne, jestli byla stížnost oprávněná.
- Pokud se ukáže, že stížnost je oprávněná, vedoucí navrhne, co je potřeba změnit nebo napravit.
- O řešení informuje všechny, kterých se to týká.
- Navržené změny se co nejdříve uskuteční.
- Sledujeme, jestli změna opravdu pomohla.
- Do 30 dnů od podání stížnosti Vám sdělíme výsledek šetření.
- Máte možnost říct, jestli jste s výsledkem spokojeni.
- Celý postup je písemně zaznamenán a uchován pro případné další potřeby.